hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان >  ذخيره سازي بيش از 190 ميليون قطعه بچه ميگو در مزارع گميشان

سرپرست معاونت آبزي پروري شيلات گلستان خبر داد:

 ذخيره سازي بيش از 190 ميليون قطعه بچه ميگو در مزارع گميشان

سرپرست معاونت آبزي پروري اداره كل شيلات گلستان گفت: به همت بهره برداران و فعالين ميگوي استان تاكنون و پس از گذشت حدود يك ماه از آغاز ذخيره سازي، بيش از 190 ميليون قطعه بچه ميگو در مزارع مجتمع پرورش ميگوي گميشان ذخيره شده است.
دكتر حميدرضا نصيري با اعلام اين خبر بيان داشت: ذخيره سازي در 103 مزرعه به مساحت بيش از 1100 هكتار انجام شده است.
وي افزود: انتظار مي رود تا پايان مهلت ذخيره سازي حدود 110 مزرعه با سطح مفيد 1600 هكتار و با ذخيره سازي بيش از 270 ميليون قطعه پست لارو در مجتمع پرورش ميگوي گميشان فعال گردند.
وي گفت: مديريت صحيح پرورش ميگو و توجه جدي به رعايت مديريت كنترل كيفي آب، بستر استخر، غذا و غذادهي و توجه و رعايت توصيه ها و دستورالعمل هاي ابلاغي دامپزشكي و گزارش سريع هرگونه موارد مشكوك در كيفيت آب و سلامت ميگوها به دامپزشكي و ... به افزايش ضريب موفقيت توليد كمك خواهد نمود.
دكتر نصيري خاطرنشان كرد: كارشناسان شيلات و دامپزشكي استان نيز نظارت هاي فني و بهداشتي را از فعاليت مزارع مجتمع پرورش ميگوي گميشان بصورت مستمر انجام مي دهند.
سرپرست معاونت آبزي پروري اداره كل شيلات گلستان در پايان تصريح كرد: موضوعاتي نظير تكثير موفق و تجاري ميگو در استان، كمك به تكميل زيرساخت هاي مجتمع، حمايت از ايجاد نرسري و ارتقاء ساختار مزارع جهت افزايش ضريب فني و بهداشتي توليد از موضوعات مهم است كه در دستور كار اداره كل شيلات قرار دارد و انشاالله با هم افزايي و تعاملات كارشناسي و سازنده با فعالين و بهره برداران و ساير بخش هاي مرتبط جهت توسعه پايدار صنعت آبزي پروري ميگو استان تلاش خواهيم كرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد